Kurikka

    Kurikka
    Maija-Leena Rostèn, Susanna Keskinen, Maria Marttila, Maija-Leena Rostèn, Susanna Keskinen, Maria Marttila
    ,
    - Vahvistaa kulttuuri-identiteettiä - Luoda ymmärrystä kulttuurin moninaisuudesta ja monipuolisuudesta - Hyödyntää paikkakunnan ja maakunnan tarjontaa - Turvata kaikille oppilaillle kulttuuriminimi, - Vahvistaa kulttuuri-identiteettiä - Luoda ymmärrystä kulttuurin moninaisuudesta ja monipuolisuudesta - Hyödyntää paikkakunnan ja maakunnan tarjontaa - Turvata kaikille oppilaillle kulttuuriminimi
    Elokuvateatterit Kurikan, Jalasjärven Kinot Kirjastot ja kirjastoautot Musiikkiopistot Kansalaisopistot Museot ( Elomaan pelimannitupa, Iso-Ojan perinnetalo, Jurvan museo, Jurvan puuseppämuseo, Jyllinkosken sähköpuisto, Kurikan museo ja kotiseututalo, Muistomerkkiveturi Risto, Jalasjärven museo, Pirunpesä) Harrastajateatteri Synkky, Fällyteatteri Kirkot Loukajavuoren näköalatorni ja kota Aukusti-tapahtuma Yrittäjätori Louhimo Kulttuuriosuuskunta Uulu, Elokuvateatterit Kurikan, Jalasjärven Kinot Kirjastot ja kirjastoautot Musiikkiopistot Kansalaisopistot Museot ( Elomaan pelimannitupa, Iso-Ojan perinnetalo, Jurvan museo, Jurvan puuseppämuseo, Jyllinkosken sähköpuisto, Kurikan museo ja kotiseututalo, Muistomerkkiveturi Risto, Jalasjärven museo, Pirunpesä) Harrastajateatteri Synkky, Fällyteatteri Kirkot Loukajavuoren näköalatorni ja kota Aukusti-tapahtuma Yrittäjätori Louhimo Kulttuuriosuuskunta Uulu
    Läänintaiteilijat Elokuvakeskus ja elokuvayhdistykset Kansanmusiikkiyhdistykset, Läänintaiteilijat Elokuvakeskus ja elokuvayhdistykset Kansanmusiikkiyhdistykset
    Koulujen omat paja- ja teemapäivät sekä projektit. Erilaiset koulujen näyttelyt, esitykset ja juhlat., Koulujen omat paja- ja teemapäivät sekä projektit. Erilaiset koulujen näyttelyt, esitykset ja juhlat.
    Esikoulu, 1. luokka, 2. luokka, 3. luokka, 4. luokka, 5. luokka, 6. luokka, 7. luokka, 8. luokka, 9. luokka, Esikoulu, 1. luokka, 2. luokka, 3. luokka, 4. luokka, 5. luokka, 6. luokka, 7. luokka, 8. luokka, 9. luokka
    Eskarifestarit mahdollisuuksien mukaan. Yhteinen taidenäyttely vuoden töistä., Eskarifestarit mahdollisuuksien mukaan. Yhteinen taidenäyttely vuoden töistä.
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely
    Varhaiskasvatus, kirjasto, kulttuuritoimi, Varhaiskasvatus, kirjasto, kulttuuritoimi
    ,
    Ympäristökasvatus Tavoitteena on tutustua lähiympäristöön ja oppia huolehtimaan ympäristöstä kestävällä tavalla. - Kestävän kehityksen vihreä lippu sekä ympäristösitoutuminen - Kirkkoon tutustuminen - Paikalliset monumentit - Metsämörri - Merkittävät rakennukset - Rakennettu ympäristö esim. tuulimyllyt -Tutustuminen kirjastoon tai kirjastoautoon, Ympäristökasvatus Tavoitteena on tutustua lähiympäristöön ja oppia huolehtimaan ympäristöstä kestävällä tavalla. - Kestävän kehityksen vihreä lippu sekä ympäristösitoutuminen - Kirkkoon tutustuminen - Paikalliset monumentit - Metsämörri - Merkittävät rakennukset - Rakennettu ympäristö esim. tuulimyllyt -Tutustuminen kirjastoon tai kirjastoautoon
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely
    - Perusopetus, kulttuuritoimi, seurakunta, ympäristöviranomaiset, kirjasto, - Perusopetus, kulttuuritoimi, seurakunta, ympäristöviranomaiset, kirjasto
    ,
    Teatteri Tehdään tutuksi teatteria ilmaisumuotona. - Harrastajateatterien/ammattiteatterien hyödyntäminen; esitykset, asiantuntijat, työpajat - Koulujen oma kerhotoiminta, teemapäivät, projektit, juhlat, esitykset (koulun väen lisäksi voi esiintyä myös esim. vanhainkodit, päiväkodit, toimintakeskukset), Teatteri Tehdään tutuksi teatteria ilmaisumuotona. - Harrastajateatterien/ammattiteatterien hyödyntäminen; esitykset, asiantuntijat, työpajat - Koulujen oma kerhotoiminta, teemapäivät, projektit, juhlat, esitykset (koulun väen lisäksi voi esiintyä myös esim. vanhainkodit, päiväkodit, toimintakeskukset)
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    - perusopetus, harrastajateatterit, ammattiteatterit, kulttuuritoimi, - perusopetus, harrastajateatterit, ammattiteatterit, kulttuuritoimi
    ,
    Sanataide Tavoitteena on tutustua monipuolisesti sanataiteeseen. - kirjavinkkaukset - kirjailijavierailut - koulu omat projektit ja tuotokset Visuaalinen taide Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat visuaalisen taiteen maailmaan. - kuvataideyhdistys - työpajat, näyttelyt, teemapäivät -läänintaiteilijat (valokuvaus), Sanataide Tavoitteena on tutustua monipuolisesti sanataiteeseen. - kirjavinkkaukset - kirjailijavierailut - koulu omat projektit ja tuotokset Visuaalinen taide Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat visuaalisen taiteen maailmaan. - kuvataideyhdistys - työpajat, näyttelyt, teemapäivät -läänintaiteilijat (valokuvaus)
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely
    ,
    ,
    Musiikki Tavoitteena on tarjota oppilaille monipuolisia elämyksiä musiikin eri osa-alueilta. - Louhimon työpajat - Musiikkiopistojen työpajat - Koulujen konsertit, työpajat - Kansalaisopiston musiikkityöpajat - Kirkon musiikin ammattilaiset, tapahtumat ja konsertit, Musiikki Tavoitteena on tarjota oppilaille monipuolisia elämyksiä musiikin eri osa-alueilta. - Louhimon työpajat - Musiikkiopistojen työpajat - Koulujen konsertit, työpajat - Kansalaisopiston musiikkityöpajat - Kirkon musiikin ammattilaiset, tapahtumat ja konsertit
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    Louhimo, musiikkiopisto, kansalaisopisto, kulttuuritoimi, peruskoulu, seurakunta, Louhimo, musiikkiopisto, kansalaisopisto, kulttuuritoimi, peruskoulu, seurakunta
    ,
    Kulttuuriperintö Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat oman alueen kulttuuriperintöön ja ottaa huomioon kestävän kehityksen näkökulma. -Kestävän kehityksen vihreä lippu sekä ympäristösitoutuminen - Museoiden näyttelyt, kokoelmat, esitykset, teemapäivät, aikamatkat - Kirkkorakennukset/hautausmaa historian näkökulmasta - Monumenttien ja rakennusten historia ja tarinat - Lisätietoja mm. Pohjanmaan lastenkulttuuriverkosto BARK, Kulttuuriperintö Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat oman alueen kulttuuriperintöön ja ottaa huomioon kestävän kehityksen näkökulma. -Kestävän kehityksen vihreä lippu sekä ympäristösitoutuminen - Museoiden näyttelyt, kokoelmat, esitykset, teemapäivät, aikamatkat - Kirkkorakennukset/hautausmaa historian näkökulmasta - Monumenttien ja rakennusten historia ja tarinat - Lisätietoja mm. Pohjanmaan lastenkulttuuriverkosto BARK
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    - kotiseutuyhdistykset, museot, paikalliset oppaat, seurakunta, paikalliset tietäjät/kertojat, - kotiseutuyhdistykset, museot, paikalliset oppaat, seurakunta, paikalliset tietäjät/kertojat
    ,
    Tanssi (kehollinen ilmaisu) Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat omaan kehoon ilmaisun välineenä. - työpajat ja näytökset - E-P:n opiston opiskelijat - Yhteistyö kansalaisopiston opettajien kanssa - Kansantanssi, rivitanssi - Kilpatanssi - Kaupungin yhteiset teemapäivät esim. Monnarilla - Tanssiaiset koululla Musiikki - Tavoitteena on mahdollistaa oppilaille kokemus konsertista (joko koululla tai koulun ulkopuolella), Tanssi (kehollinen ilmaisu) Tavoitteena on tutustuttaa oppilaat omaan kehoon ilmaisun välineenä. - työpajat ja näytökset - E-P:n opiston opiskelijat - Yhteistyö kansalaisopiston opettajien kanssa - Kansantanssi, rivitanssi - Kilpatanssi - Kaupungin yhteiset teemapäivät esim. Monnarilla - Tanssiaiset koululla Musiikki - Tavoitteena on mahdollistaa oppilaille kokemus konsertista (joko koululla tai koulun ulkopuolella)
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    - Kauhajoen Casino - Nevanpään taideliikunta - Kansantanssi- ja rivitanssiryhmät - E-P:n opiston opiskelijat ja opettajat - Kansalaisopisto -Musiikkialan toimijat, - Kauhajoen Casino - Nevanpään taideliikunta - Kansantanssi- ja rivitanssiryhmät - E-P:n opiston opiskelijat ja opettajat - Kansalaisopisto -Musiikkialan toimijat
    ,
    Ryhmäyttäminen taiteen keinoin Tavoitteena on käyttää taidelähtöisiä ryhmäyttämismenetelmiä. - Seiskojen tutustumispäivä Arkkitehtuuri Tavoitteena on tutustua paikalliseen arkkitehtuuriin. - Luennot - Eri oppiaineisiin hyödynnettävät materiaalit - Tutustuminen paikallisiin arkkitehtuurisiin (Aarne Ervi) Medialukutaito: Kirjasto tarjoaa opetusta tiedonhaun työpajoissa, Ryhmäyttäminen taiteen keinoin Tavoitteena on käyttää taidelähtöisiä ryhmäyttämismenetelmiä. - Seiskojen tutustumispäivä Arkkitehtuuri Tavoitteena on tutustua paikalliseen arkkitehtuuriin. - Luennot - Eri oppiaineisiin hyödynnettävät materiaalit - Tutustuminen paikallisiin arkkitehtuurisiin (Aarne Ervi) Medialukutaito: Kirjasto tarjoaa opetusta tiedonhaun työpajoissa
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Työpaja, Jatkotyöskentely
    - Kulttuuritoimi, Kulttuuriympäristötyöryhmä, kirjasto, paikalliset arkkitehdit, Oulun yliopisto, - Kulttuuritoimi, Kulttuuriympäristötyöryhmä, kirjasto, paikalliset arkkitehdit, Oulun yliopisto
    ,
    Sanataide Tavoitteena on tutustua ja käyttää monipuolisesti sanataiteen menetelmiä. - kirjallisuus - elokuvat - teatteri, Sanataide Tavoitteena on tutustua ja käyttää monipuolisesti sanataiteen menetelmiä. - kirjallisuus - elokuvat - teatteri
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    -Kirjasto, elokuva- ja kulttuuripalvelut/Louhimo, Elokuvateatterit, Teatterit (esitykset ja vierailijat), -Kirjasto, elokuva- ja kulttuuripalvelut/Louhimo, Elokuvateatterit, Teatterit (esitykset ja vierailijat)
    ,
    Oman alueen kulttuuriin tutustuminen Tavoitteena on tutustua omatoimisesti paikkakunnan ja lähialueiden kulttuuritarjontaan ja saada kokemuksia ja elämyksiä. -Kulttuurikortti: Vierailut kulttuurikohteissa (sovittu määrä, valinnan vapautta, alennuksia?) Kulttuurin tuottaminen Tavoitteena on toimia itse kulttuurin tuottajana. Voisiko olla myös osallistuminen perinnepäivän, YA-rokin, teatteripäivän järjestelyihin. Esityksiä esim. alakoulun kakkosille, Oman alueen kulttuuriin tutustuminen Tavoitteena on tutustua omatoimisesti paikkakunnan ja lähialueiden kulttuuritarjontaan ja saada kokemuksia ja elämyksiä. -Kulttuurikortti: Vierailut kulttuurikohteissa (sovittu määrä, valinnan vapautta, alennuksia?) Kulttuurin tuottaminen Tavoitteena on toimia itse kulttuurin tuottajana. Voisiko olla myös osallistuminen perinnepäivän, YA-rokin, teatteripäivän järjestelyihin. Esityksiä esim. alakoulun kakkosille
    Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely, Ennakkotehtävä, Vierailu, Esitys, Työpaja, Jatkotyöskentely
    Kulttuuritoimi, Nuorisotoimi, seurakunta, kirjasto, teatterit, elokuvateatteri, Kulttuuritoimi, Nuorisotoimi, seurakunta, kirjasto, teatterit, elokuvateatteri
    ,
    Voidaan hyödyntää valtakunnallisa tai paikallisia juhlavuosia yms. Hyödynnetään koulujen lukuvuosisuunnitelmaa ja monialaisia oppimiskokonaisuuksia., Voidaan hyödyntää valtakunnallisa tai paikallisia juhlavuosia yms. Hyödynnetään koulujen lukuvuosisuunnitelmaa ja monialaisia oppimiskokonaisuuksia.